söndag 1 maj 2011

Halv 8 hos mig- Pontus

Så var det dags ikväll igen då. Att bli lite bortskämd av barnen! Pontus tur att bjuda på trerätters. Han har väntat och väntat men det har inte passat förrän nu. Barnen har varit hos mormor, det har varit fotbollsträningar, bmx och sista april i vägen...
Men så äntligen passade det!
Det skulle vara liten fruktsallad till förrätt men det blev ändrat.
Menyn såg ut på detta sätt:
Förrätt- Macka med skinkröra
Varmrätt- Plankstek

Nu skulle det så klart varit en bild här men jag förstår mig inte på hur man får in den....

Dessert-Gino
Här får du även receptet!
Ca 4 dl frysta jordgubbar
4 kiwi
2 stora bananer
100g vit choklad

Tina jorgubbarna lätt och skär dem i skivor. Skala kiwin och skiva dem. Skiva bananerna. Fördela i fem portionsformar. Riv chokladen över. Vi tog nog 50 g men det blev för lite så ta 100g. Ställ formarna längst upp i ugnen. Den ska vara på grill 250 grader och jag tror vi hade dem inne i ca 10 min. Servera gärna vaniljglass till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar