torsdag 12 maj 2011

Muffinskrans

Konstigt namn kanske, men min sambo har döpt den till det! Det är hans mor som har gjort receptet. Namnet kom nog till efter att jag bakat kladdkaksmuffins som sambon gillar och den här kakan smakar som dem fast i kransform.
Den här kakan ser inte mycket ut för världen men den smakar desto godare. Ju kladdigare desto bättre tycker sambon så gräddningstiden är en smaksak.
Den ska bara röras ihop, ingen elvisp här inte!


Du behöver:
3 dl socker
2 1/2 dl vetemjöl
1 msk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
2 msk kakao
2 ägg
1 dl varmt vatten
150 g ljummet margarin

Smörj och ströa en kransform. Sätt ugnen på 175 grader. Blanda de torra ingredienserna. Rör i vatten och margarin och till sist äggen. Häll smeten i formen och grädda i nedre delen av ugnen i ca 40 min

1 kommentar:

  1. Vad spännande och unikt namn! Jag är en sucker för choklad så denna passar mig garanterat!

    SvaraRadera