tisdag 10 maj 2011

Halv 8 hos mig-Alice

Det var nog ca en vecka sedan som Alice hade sin trerättersmiddag. Riktigt duktig på att hacka skinka till förrätten var hon! Rulla köttbullar var hon också en hejare på. Små och fina blev de men hon tyckte nog att det tog för lång tid så jag fick ta över efter en stund. Efterrätten dekorerade hon så fint själv!

Här följer menyn:
Förrätt: macka med skinkgocka
varmrätt: Stuvade makaroner och köttbullar (hela ungen sken som en sol när hon kom fram till mig och viskade vad det skulle bli! Hennes favvo!)
efterrätt: chokladmousse och grädde


Recptet blir på de stuvade makaronerna. På min älskade farmors vis! Dessvärre kan jag inte görs köttbullarna lika goda som hon alltid gjorde...
Du behöver:
1 l standardmjölk
5 dl Gammaldags Idealmakaroner från Kungsörnen

Koka upp mjölken och var sedan snabb med att hälla i makaronerna innan det kokar över. Rör om med träslev. Koka på svag värme i ca 25 min. Rör om då och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar