söndag 14 augusti 2011

Hallonmuffins

I våras fick man muffinsformar och ett recept på köpet om man köpte två burkar Kesella med smak och det gjorde jag eftersom att jag tyckte att muffinsformarna var så söta.
Det tog tid innan jag kom mig för att baka muffinsarna. De första burkarna med Kesella hann passera bäst före datum men den här gången lyckades jag få till ett par muffins. Jag blev dessvärre besviken. De var inte speciellt goda...Smakade typ ingenting. Jag kanske ska försöka igen och tillsätta lite mer socker och kanske lite bär....


3 ägg
1 dl socker
250 g Arla Köket Kesella kvarg hallon
50 g Arla svenskt smör, smält
2 1/2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Sätt ugnen på 225 grader. Vispa ägg och socker pösigt. Rör i kvarg och smält smör. Blanda mjöl och bakpulver och rör ner i smaten. Fördela den i muffinsformar. Grädda i mitten av ugnen ca 12 min. Låt svalna på galler.

1 kommentar:

  1. Jag måste bara få fråga... varför skriver du ut recept på sånt som du själv inte alls tycker är gott?

    SvaraRadera