tisdag 23 augusti 2011

Chiligryta med tortillacrisp

Nu har jag fått en sådan där idé igen, att jag ska följa någon kokbok eller broschyr eller så. Jag blir ju så trött på när barnen tycker att maten är äcklig varje dag. Och svårt är det att komma på och variera maten varje dag också. Så nu tyckte jag att det var perfekt med den här Ica broschyren som heter billiga veckan.

Jag tog reda på en massa blåbär idag också. Fick erbjudande genom svärfar att köpa. Får se vad det kan bli för goda blåbärsrecept här framöver...


Till 4 portioner behöver du:
500 g köttfärs
2 msk olja
1 påse tacokrydda
2 förpackningar kokta kidneybönor à ca 400 g
1 burk medium salsasås ca 300 g
500 g finkrossade tomater vitlök
4 mjuka tortillabröd
salt och peppar
3 dl gräddfil

Fräs köttfärsen i en het gryta i oljan. Tillsätt tacokrydda och fräs ihop. Häll av och skölj bönorna. Tillsätt salsasås, tomater, 1 dl vatten och bönorna. Låt koka ihop ca 10 min på medelvärme.Smaka av med salt och peppar. Skär tortillabröden i tunna strimlor. Rosta dem i en het torr panna. Salta lätt. Servera chilin i djupa tallrikar. Strö över tortillacrisp. Servera med gräddfil.

1 kommentar:

  1. Ibland är det roligt att följa recept man får, fantasin tryter ju och då är det skönt när någon annan ger en lite nya infallsvinklar! Fast jag är säker på att barnen tycker om mycket av den mat du sätter fram också ;) Det ser väldigt gott ut!

    SvaraRadera