torsdag 1 september 2011

Gratinerade korvstubbar med champinjoner och tomat

Det här var väl ingen direkt upplevelse men helt okej vardagsrätt så den kommer då att bli tillagad fler gånger. Lite variation på makaroner och korv liksom.
Färska champinjoner älskar jag men det blev nästan lite mycket. Kan även bero på att jag typ roffade åt mig alla champinjoner eftersom jag vet att barnen inte gillar svamp.
Äggfritt blir det också om man ser till att ha äggfri pasta och korv!
Detta är också ett Icarecept!


4 portioner
500 g finkrossade tomater med basilika
ca 600 g falukorv
2 dl riven gratängost
2 krm salt
1 krm peppar
4 prtioner tagliatelle

Sätt ugnen på 225 grader. Häll tomatkross i en ugnssäker form. Skär korven i ca tre centimeter breda bitar och ställ dem i tomatkrosset. Ansa och finhacka champinjonerna. Blanda dem med ost salt och peppar. Fördela hacket på korvstubbarna. Tillaga mitt i ugnen 20-25 min. Koka pastan enligt förpackningens anvisning. Servera pastan med korven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar